Pages

8.6.11

janji manis

assalamualaikum. selamat petang you all . aww haha

ok pepetang ni aku nak cerita la pasal pergi Beijing tu. dah janji kan? yes janji aku manis so aku bagila korang rasa sikit. yyuumm sedap tak? oh belum rasa lagi sebab tak cerita lagi. entry ni aku cerita ringkas lah ye. promote beijing jugak sambil tu. (dengan harapan beijing shoot gambar aku lepastu letak dekat papan iklan WELCOME TO BEIJING haha) berangan muka gelap tak serupa cina mana boleh. booo. entry pasal tempat2 aku rasa best aku cerita dalam entry lain. ceh semangat

okay lah. 1st day aku bertolak dari rumah pukul 4.30 pagi sebab nak check in bagasi semua. flight pukul 9 pagi. bangun tidur bangun tidur makan dalam flight, pukul 3 petang sampai la di Beijing. di sambut tour guide kami, ANDY. lepastu kitorang pergi makan dekat muslim restaurant lah kan. sedap ! lepastu pergi tengok BIRD NEST (olimpik punya stadium) , pergi park dia. lepastu tengok acrobatic. then check in hotel pukul 9 malam. tu je untuk 1st day
dah sampai
what we eat
2nd day pergi Forbidden City pergh paling penat ! lepastu pergi masjid lepastu makan lagi lepastu pergi Foot Massage tapi mak abah je dapat urut kitorang anak- anak ni rendam kaki dalam air fanas je. then pergi Dr. Tea di mana kami dapat rasa semua jenis teh yang famous dekat China. dekat sana memang minum teh je wehh. then pergi Jade Factory. mahal gila jade. kitorang tak beli lepastu keluar nak blah tour guide suruh masuk balik tunggu 40 minit bengong la kau ni Andy. lepastu pergi Crystal Factory pulok. kat sini kitorang membeli la sebab memang minat nak dibandingkan dengan jade -.-" hehe. then makan lagi terus balik. pukul 7 sampai hotel
forbidden city
masih di forbidden city
makan lagi
foot massage
testing some famous china tea
 hari ketigak ! 7.30 pagi bertolak ke Great Wall of China. jauh gila. 2 jam kot nak sampai. tour guide bagi masa 1 jam 30 minit je naik. tapi aku dan adik2 naik je ikut suka kitorang sebab sekali je datang sini andy oi ! bila abah ckp penat dia kata 'i told you no nedd to climb so high' -.-" boo kecoh betul sukatilaaaaaa . ceh marah pulak an hehe lepastu dia bawak kitorang pergi kedai minyak. nak urut2 kaki punya tu. ointment eh dia panggil. tak reti eja and malas nak google. :8) makan makan then pulang
tu diaaaaaaaaa crystal fewit
and again
great wall TERBAEKK
tinggi tak tinggi tak
hero
makan makan makan
 fourth day pergi tempat cantik. Summer Palace. bestnya dating dekat sini di bawah rimbunan pohon- pohon rendang. tapi I dating dengan suami je. ehem :p after that we went to kedai pisau -.- sekali lagi megeluh. tapi beli jugak. pergi kedai emas pulok -.- mengeluh lagi tapi beli jugak -____________- hahaha. kemudian saat2 yang ditunggu2 kitorang dapat pun pergi market ! apela bawak dah last2 day . sekali lagi bengong punya andy. makan lagi lepastu go back
SUMMER PALACE
haaaaa best kan dating dengan suami kat sini
jemput makan
 last day oh yeah i miss malaysia and you ! pagi2 check out lepastu pergi Hard Rock Cafe. dekat malaysia takde pulak kau nak heran hahaha. amek2 gambar je sebab tutup lagi . pergi market dengan shopping complex pulok. tutup lagi HAHAHAHAHA tunggu depan pintu guard bukak je serbu perggghh lawak siod. orang lain la. kitorang tak. 12.30 kitorang sudah, pergi makan lepastu pergi airport. pukul 4.30 flight sepatutnya 10 malam sampai KLIA. delay punya delay 2 pagi kitorang sampai. wargh aku drive balik. then esok pagi aini nikah. haha. FENAT ! tapi seronok.
HARD ROCK
shopping
SERBUUUUUUUUUUUU haha
licin kann ?
dua pagi beb
dah lah, tak larat kau nak baca. aku pun tak larat nak menaip. gambar korang tengok dekat FB jela ye BYEEEEEE

6 comments:

akutakdeawek said...

fuuuu yooooo!!!....header baru 2.....nice2...alaaa...x de gamba aku....sob2....

MFI said...

bila la aku nak mlancong plak

HaNa Hani said...

fuhh...bestnye la bejalan
^_^

ain azmi said...

gazi ni aku letak bebetol kang !

akutakdeawek said...

okkk...mmg 'cuak'....*gelang guling2

Anonymous said...

dating dgn suami, kaklong?? hihihihi =)
-achuijah-