Pages

9.12.10

1432 H

7 Dec 2010 Ma'al Hijrah datang lagi. cuba fikir apa perubahan yang dah kita buat. betul ke kita dah membuat perubahan dari kurang baik kepada lebih baik atau sebaliknya? atau kita stay sama je? hmm, nak kata aku ni baik x jugk. tapi ni sekadar nasihat untuk orang ramai dan diri aku sendiri jugak :') kita sibuk nak suruh orang lain berubah tapi kita ni? bukan susah sangat pun nak berubah jadi lebih baik..kalau senang nak jadi nakal, kenapa x untuk nak jadi sweet? hihi (gelak sopan sikit..) jom cuba ni.
Steps to change.
1:     Start with changing ourselves first. Then only we can influence the others to change too.
2:     Start with doing smaller matters and make them as our habits. Sooner or later, they will ease us to make a big positive change. ala, sikit2 lama2 jadi bukit. :)) kalau kita abaikan benda2 kecik ni, nanti jadi besar. sebab tu nanti malas. (aku la tu. issskk )
3:     Do it now ! stop procrastination bebehss
4:     Force ourselves with fully hearted. If not, nanti degil.
5:     Learn to punish ourselves.
6:     We have to do and do and do the good deeds again and again and again. biar sebati dengan diri kita :D
weh tapi jangan la setiap kali time Ma'al Hijrah barula nak berubah. apekedehal?? kalu boleh, harini lebih baik dari semalam dan esok pulak lagi2 baik dari harini. doakan la aku ni berubah jadi baik, rajin, pandai semuala yang baik2. aku pun sentiasa doakan yang terbaik untuk semua . MUAH MUAH lahhh hihi :B

No comments: