Pages

20.4.11

khas buat kau.

assalamualaikum. sihat tak? hihi mesti korang tetunggu2 kan bila la ain nak update blog dia ni. rindunya nak beca cerita dia yang comel2. kan kan kan? alaaa aku tau. HAHAHA *saje perasan ramai pembaca

weh kalau korang ingat la kan, aku ada cerita pasal blogger dulu kan? (klik sini) aku buat blog bukan nak jadi blogger yang berjaya just suka2 nak bagi orang baca apa aku nak cerita.

aku bukan apa, aku buat entry ni khas untuk kawan2 aku yang nak buat blog tapi xbuat2. antara alasannya:
- "ala, nanti bukannya ade orang nak baca"
- "nak orang baca mesti kena letak gambar comel2 kan?"
- "xtaula nak tulis apa"
- "nanti tulis2 orang xbest pun baca"
- "malu je buat blog tapi xramai follower"
- "buat post tapi xde org komen pun"

banyak lagi la alasan2 . tapi when there is a will, there is kan a way. HEHE yang penting niat tu. kalau kita nak ramai orang follow, ramai orang baca. kita pun kena la usaha sikit. rajin update blog. rajin melawat blog orang lain. rajin follow blog orang lain. balas komen2 pengkomen korang. follow balik blogger2 yang dah follow korang. kongsi tips maybe? cerita tempat korang bercuti supaya orang tertarik nak pergi sana. cerita kisah cinta ke *alololololo haha. haaaa tula cara2 yang boleh kita buat kalau nak sangat la ramai pembaca ramai follower. memang banyak kerja tapi kalau itu yang korang nak, xjadi masalah punya. lagi satu tips penting aku dapat dari kawan aku, umar. dia ni blogger bagus jugak. em, takyah lah letak lagu kat blog. kau klik ni kalau nak tahu kenapa :)

ala tapi apebenda yang korang nak risau? yang ramai follower tu bukannya semua follower dia baca. yang post xde komen tu bukannya sebab orang xbaca, cuma xde benda nak komen. yang sikit follower tu bukannya xde orang baca blog dia, cuma orang malas nak follow2 ke. haaaa kalau rasa nak buat tu, buat je. lepastu inform kawan2, "ehh aku dah ade blog". kalau nak femes lagi korang post link entry blog korang kat fesbuk. tak pun join group sahabat blogger kat fesbuk tu, haa capub la kat situ. xpu, korang boleh tengok macamana blogger2 hebat kat situ menghandle blog dorang. apa yang dorang share. :)

biojer org nak kata "hek eleh, tapape entry dia nih". "baik xyah buat blog ceni". "memang patut pun follower sikit". hahaha apela dorang tu kan? cakap2 macamtu pun, bukak jugak blog kita. nak tengok apa lagi kita merapu. HAAAAPEEE -..- hihi

soooooooooo, buat je blog tu ! toksah kisah hal2 remeh temeh tu. anddddd, HELLO NEW BLOGGERS ! <3 hehe 

p/s: baru berapa kali aku tengok group sahabat blogger tu. teehee

byeeeee.  

No comments: