Pages

3.2.11

ngeheeee

uh uh fffuhh. bertemu lagi kita. penat lari2 nak buat new post :P

eh ha assalamualaikum. (ini akan menjadi rutin setiap kali tulis new post okay.)

siapa ingat tadi kita cakap nak ceghita pasal GEDIKKKKK?? haaa bagus. xde ape pun senanya, saje nak cerita sbb aku ni pun gedik ann. ye, ye aku ngaku. tayah nak pelik sangat.

lets get it started in here. ehem. gedik ni ade dua kategori:

  • gedik yang orang suka tengok
  • gedik yang eeeeeeeeee menyampahnya !
GEDIK YANG ORANG SUKA TENGOK. 
pelik ke? ade jugak eh gedik tapi orang still suka. yes memang ade. orang kategori ni bila dia cam gedik2 an orang cakap 'ee comelnya', 'alolo comel gila', 'hahaha gedik la kau ni' macam2 la ayat dalam bentuk pujian. and bagi aku, pujian ni ikhlas bukan sebab nak jaga hati tapi sebab memang suka pun tengok ! aku xnak la bagi contoh kawan2 aku, kang bebangga pulak dorang tu haha meh bagi contoh artis. Fazura tu. dia gedik. tapi aku suka tengok kegedikan dia tu. gedik dia gedik cantik. gedik yang xsakit hati.

camana nak jadi gedik yang orang suka? senang je :)
  • bahan yang diperlukan ialah diri sendiri.
  • caranya, jadi diri korang sendiri. gedik yang korang xsedar pun korang tergedik senanya. camana eh nak cakap, aaa korang xberniat pun senanya nak gedik tapi tetiba ehhh tergedik hahaha. siyes orang xkan menyampah punyaaa walaupun org cakap ee gedik la kau ! :P
GEDIK YANG.. (urgh malas nak cakap. haha poyo)
okay. ni xnak ah bagi contoh an. kalau ade pun kawan2 aku yang macamni. aku xkisah pun sebab dah dorang memang nak jadi camtu. sukati dorang la ! kau sibuk apesal?! :P tulis nama artis kang takot kena saman hahaha :8) 

banyak contoh kita nak cakap seseorang tu gedik yang meluat nak tengok seperti :
  • tetiba gelak2 kuat poyo macam tengah ngutuk orang. gelak pulak tu gayaaaa, ee xtau nak kata apa. haha emo 
  • jalan macam hape. lembik2 lenggok2. eew haha
  • cakap xbetul sampai malas nak dengar. CAKAPLA BEBETOL ! :PP
  • meleset sana meleset sini. ee geli2 hahah
haha dahla xboleh pikir pulak banyak2 contoh pepetang ni. hehe

konklusinya, its up to you la kan nak ckp seseorg tu gedik 1 ke gedik 2. TAPI !!! xkisahla orang cakap kita gedik ke ape ke kan, kalau kita rasa tu memang diri kita, xbuat2 so xpayah nak down2 sangat. rilek je. bangga la sikek. sebab bukannya buat2. unless kalau tesedar sendiri dah terover pepandai la weh STOP ! :) okay, saya gedik dan saya bangga hehe cakap la apa korang nak cakap .

hee tengokla aku gedik ke tak. eh ke tahtah xcukup gedik pun haha jumpa aku depan2 then you'll know bebehhss :D




sometimes, we do need them. :) bye

No comments: