Pages

12.5.11

reality

assalamualaikum.

tadi kan masak2 dengan mak. tanpa segan silunya aku pun bagila tau korang yang aku ni bukannya pandai masak pun. tekial2 lagi kat dapur tu ha. sorry eh bakal mak mertua. saya nak belajar masak bebetol agar mak mertua suka kat saya sebagai menantu hehe. ok ok ni ade cerita ni. hayati dialog di antara ina (bukan nama sebenar) bersama emaknya.

ina : eee lajunya mak hiris kentang. cantik pulak tu. *sambil ketawa tengok kentang yang dihirisnya.
mak : alaaaaa hiris jela. mak memang xpraktis. ni bakat semula jadi
ina : hmm tu xaci tu. ina xde bakat. camana nnt kalau masak dengan mak mertua? mesti dia kata eee lambatnya. mesti xpandai masak.
mak : alaaaaaaaaaa, buat2 tau je. toksah la tanya2, mak ni macamana? ni ok mak? buat je. buat2 tau.
ina : haha. alaaa nnt mesti sedih. eeeeee takutnya! mesti nanti nangis2 nak kat mak
mak : (gelak) ape nak nangisnya. belajar la. mak kalau jadi mak mertua. xkesah. mak senang je. mak memudahkan je.
ina : hmmm bestnya ade mak mertua macam mak. xaci aaaa

seriously aku takut weh nak dapat mak mertua. buatnya dia xberkenan dengan cara kita? haaa, aku dala susah menghadapi tekanan. fffuuhh, harap2 la mak mertua aku macam mak aku. hmmm harap2 la jugak aku hebat gila masak nanti. :D

ade cerita lagi wehh. sedang satu keluarga ni beristirahat di ruang TV, si anak bernama ina (bukan nama sebenar) memulakan perbualan

ina: mak mak ! ingat x kawan ina yang tunang haritu? nak kawin dahhh. takutnyaaa isk
mak : ffuhh cepatnya kawin. hish. baru tahun 1 kan?
ina: haah. ala ramai je budak2 sekarang sama umur dengan ina kawin dah. siap dah ade baby. ala suami pun yang dah keje2.
mak: mengarutlah. nanti yang perempuan tak keje. duduk rumah jaga anak.
ina: (senyap) masuk bilik online
tetiba mak panggil.
mak: inaaaaaaa ! ade ke abah tetiba cakap macamana kalau ada orang masuk meminang ina
ina: eeehh abah ni biar betul? xpenah2 ckp hal ni . pergghh (senyum lebar) haha
abah: abah dah bersedia and i hardly can say no. tapi rumah xbesarkan lagi haha
mak: ehhh ade ke ckp mcmtu. i can say no. xpayahlaaaa, budak ni belum belajar masak lagi
ina: (senyap) masuk bilik sambung online

haaaaaaaa moralnya kat sini, korang mesti biasa cerita dekat mak kan kalau ade pakwe la, nak kawinla. ade korang cerita kat abah? kadang2 abah pun malas nak layan kan? tapi hakikatnya, dorang sedar yang anak dorang dah dewasa cuma dorang xreti nak cakap and share je. jadi xyah la ckp 'my dad xsporting langsung. mana boleh ckp2 pasal pakwe makwe ni' hahaha. salah tu. ayah korang malu je. xpun time tu dia rasa korang ni anak2 kecil lagi ahahaha.

ehhhhhh dala.aku xtau ape aku mengarut ni. saje tetiba rasa nak nulis cenggini. haha bahasa apetah. eeeewww

ok la adios amigos bebeh . wslm :)

No comments: