Pages

23.5.11

cari jodoh

assalamualaikum.

semalam aku terbaca satu artikel dekat SAIFULISLAM.COM yang bertajuk Jodoh Tidak Datang Bergolek

apa yang dia nak sampaikan kat sini ialah, dia cakap ringkas pasal couple. couple ni haram bila kita berdua- duaan dengan pasangan kita, buat benda tak elok. lepastu, bukan makna couple haram ni, kita tak boleh langsung make friends lepastu dah berkenan tersuka kita taknak pulak sebab katanya couple tu kan haram. so kita decide biar Allah je yang tentukan jodoh kita. kita tunggu je. ade jodoh adela. 

eeeiihh tak boleh macamtu. setiap perbuatan, kita kena usaha. memang ade pepatah Jodoh dan Pertemuan adalah Ketentuan Allah. eh betul ke macamtu? lebih kurang lah ye ayat tu hehe. tapi kita still kena cari jodoh tu. tak kira la dengan berkawan ke, suruh mak bapak carikan ke, kawan2 kenenkan ke. haaaaaaa. lepastu bila dah berkenan, teruskanlah hubungan tu dengan niat yang baik. semuanya bermula dengan niat kan. 

lepastu kan lepastu kan aku tertarik dengan doa penulis tu lepas dia direkemenkan seorang gadis oleh rakannya. emmm

“Ya Allah, pada malam yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini, aku ingin membuat keputusan yang besar tentang wanita yang bakal kupilih menemani kehidupan dan perjuangan ini, sepanjang hayatku. Atas ikhtiarku sebagai hamba-Mu yang tidak mampu melihat apa yang Engkau sembunyikan, aku menilai zahirnya, Kau uruskanlah ghaib dan batinnya. Berkatilah pilihanku ini dan kuatkan azam serta tawakkalku kepada-Mu. Aku hamba-Mu, dia hamba-Mu, Engkau Tuhan kami. Jadikanlah segalanya dalam suluhan hidayah dan inayah-Mu, ameen ya Rabb al-’Aalameen”

yang bold tu yang aku tertarik sangat tu. isssskk. hmm tu jela kot aku nak cakap pasal ni. 

ni lagi satu, aku teramatlah suka dan tersentuh bila aku baca entry ni kat blog rakan- rakan aku. klik je nama mereka tu akan terus keluar dekat entry yang aku suka tu :)


banyak nya dosa aku ya Allah. andai syurga tidak cukup menggiurkan, apakah neraka tidak cukup menakutkan? tetapi takut tanpa disusuli tindakan adalah sia- sia . :'(

2 comments:

Yanaa said...

nice n3..hehee..jodoh x datang bergolek tp kite sebgai manusia hendaklah selalu bertawakal kpd-Nya setelah berusaha..kite juge hendaklah sentiase berpegang kepada aqidah islam yg sebenar..mane yg baek dtang dr-NYA dan yg buruk itu datng dr diri kite sendiri...:)

ain azmi said...

YES cik Tedy ! hehehe