Pages

4.8.11

7 Stages of Love

assalamualaikum.

sementara tunggu korang semua habis terawih semalam, aku tengok cerita hindustan dekat ZEE astro. tajuk Marigold. Salman Khan berlakon. weeewit i miss you oh Salman :( kitorang dah lama break. takde jodoh. hmm. malas nak ungkit cerita lama. 

okay , back to the topic. masa tengok cerita ni, Salman cakap kat aku, there are 7 stages of love. aku tak tau la ni boleh pakai ke tak. aku saje nak share apa yang Salman cakap kat aku haha

wahid : Attraction 
tarikan. masa mumula kita nak jatuh cinta. mesti kita sama ada tertarik dengan rupa ke, perangai ke, harta ke kan ? so tu jadi faktor utama.

isnain : Infatuation
keberahian. ha ni dah aku tak tau nak explain apa. aku tak tahu mende la infatuation ni. aku google translate patu aku dah pikir2 nak buat ke tak entry ni. haha so ni jela penjelasan aku :p

salasa : Love
cinta. lepas dua tu baru la kita jatuh cinta kot. hehe ala korang ganti la infatuation tu dengan emm berkenalan, acquainted (ni pun google translate haha) sedap sikit kan. ni tak, nak berahi pulak baru nak jatuh cinta. haha

arba'a : Reverence
penghormatan. kalau kita hormat pasangan kita, barulah hubungan tu rasa cambest kan. cuba korang tak hormat tak ke gaduh je nanti. mestila bengang kan kalau korang tak dihormati ? so hormatilah pasangan korang kalau korang nak dihormati

khamsa : Worship
ibadat. kita kenalah berdoa hubungan kita ni kekal lama. dihindari daripada kemungkaran. dikuatkan semangat ketika menghadapi dugaan dalam perhubungan. kan kan ? :) masing- masing ada doa sendiri kan untuk setiap hubungan ? hehe

sittah : Obsession
obsesi. ini bukan obses macam orang gila tu ha. haha bila dah ada semua kat atas tu, mestila kita sayang sangat dekat pasangan kita ye dok ? obsesi ni bagi aku em macam kita jaga dia bebetol la. nak tahu dia kat mana, pergi mana, dengan siapa. haa tu obsesi la tu.

sab'a : Death
kematian. ha ni aku rasa dah sampai bab perpisahan. cinta yang sejati hanya mati yang dapat memisahkan. takut pulak aku buat2 ayat ni. kang kontroversi pulak. fiufiu hehe. bukanla, maksud aku kalau kita betul setia dengan cinta kita yang halal, kematian tula yang menjadi perpisahan. tapi cinta kita tetap mekar . ehem

ok dah. explanation ni semua aku main tibai je sesedap rasa aku. mana yang kurang, mana yang macam tak sesuai tu. aku minta maaf la. hehe ok tata. I Love You my Salman Khan haha 

tinggal kenangan :') hihik
p/s: nombor tu aku tulis bahasa arab . dah ingat ingat lupa dah. hish byee :)

5 comments:

penselwarnabiru said...

tak sgka salman khan pandai ckap arab.
oh ain.i donno dat ur wif salman bfore,
kalo i noe, boleh mintak no arjun rampai skali.huhuh

cik bulan said...

haha..photoshop kot..:D

ain azmi said...

hahaha photoscape jeeee. xreti edit pun . nampak nau hodohnya tu hahaha

zt said...

jiwang ah.hehe

ain azmi said...

eheeee salman kannnn haha