Pages

11.8.11

bercantik cantik

assalamualaikum,

Alhamdulillah berjaya menunaikan terawih pada malam ini di Masjid Al- Kauthar, Bangi. 8 rakaat je la hihi tapi habis dekat 10.30 sebab in between 4 rakaat tu ade tazkirah

okay entry ni saje nak cerita apa aku pakai nak pergi terawih. huk aloh tu pun kau nak cerita. eh sukati aku la. mana tau, ni boleh jadi satu tips dan pedoman. hihi

dulu kala masa belasan tahun, aku pergi surau mesti pakai baju kurung lengkap. tudung bawal semua lah siap. kau nak tahu tak kenapa? HAHAHA gelak besar jap. ala, standard la masa tu baru nak up. pakai2 compact powder ni ha bagi nampak putih siket. zaman2 control ayu habis sampai jalan pun aku rasa takut nak jatuh haha. yela, kat masjid tu mestila nanti ramai lelaki duduk bertenggek kat luar tu ha masa tunggu imam start solat. kan ? malu la pakai telekung je konon muka nampak bulat nanti. ish ! nanti lelaki tanak usha. lagi2 pakwe pulak satu taman. kahkahkah. hape kau ni ain. time tu tak kira der panas2 dalam masjid tu, nak jugak orang tengok cantik pakai baju kurung ewah ewah.

tapi sekarang, aku pakai telekung je pergi masjid. dalam aku pakai short sleeve, seluar tido. harini aku pakai baju kelawar warna warni ! tapi tu pun lepas dah tanya abah dengan mak banyak kali boleh ke tak. takutla nanti dorang cakap ee apeni tak susuai lah . :p ala, sekarang sape je nak usha aku. dah tua . puluhan tahun dah. pakwe pun bukan satu taman. kiki lepastu yang duduk bertenggek tu ha bukannya baya aku. bubudak hingusan. ala kalau ada yang baya aku pun, dorang pun takde heran nak nengok sebab sekarang semua dah berpunya. yela, dah tua kan. masing2 nak kahwin dah. so aku pun cool je lah. sekarang zaman adik perempuan aku ler memakai baju kurung . padan muka kau panas. HAHA

biarlah kita cantik di mataNya. Insyaallah :)
disebabkan kita nak beribadah, aku pakai la siket bedak bagi muka tu tak berminyak bukan sebab nak nampak putih siket naaaa. lepastu sembur minyak wangi yang light2 gitu. vaselin kat bibir yang kering ini. ape? tak payah ke buat macam tu. eleh kau kalau nak dating selendang lilit2, minyak wangi bukan main lagi, blusher eyeliner lipstik tak payah cerita la. nak dating dengan Allah kau selebet2 je. banyak cantik ? tapi ape pun, yang penting niat kita tu okay kawang kawang. kite tak marah puunngg tadi tu. saje gurau kasar dengan ingatkan diri sendiri hehe muah

p/s: banyak benda nak share hehe

No comments: