Pages

13.8.11

awet muda

assalamualaikum and a very good morning to all my friends. today, I would like to talk about botox. *gaya cakap macam bagi speech depan kelas masa sekolah rendah hihi :) 

okay aku bukan nak cakap pasal botox yang  orang cucuk sana cucuk sini tu. botox ni atau ejaan sebenarnya botok adalah sejenis makanan orang jowo ! pernah dengar tak pernah tak ? aku pun takdela baru sangat tau botok ni. peristiwa bermula sewaktu emak lunch di restoran Z&I bangi.

ain : amende tu mak ?
mak : tahla, abang tu cakap botok. saje nak try
ain : pergh botox ?
semenjak aku try, aku suka. sebab aku ni memang suka makan ulam- ulam ni. botok ni lebih kurang ulam la. tapi cara dia tu lain siket dengan ade ikan tambah sambal siket kat dalam tu lepastu bungkus dengan daun pisang. sambal tu sebenarnya pucuk- pucuk ulam yang dimayang lepastu digaul dengan rempah.

masak botok ni dengan cara kukus. lepas dah salut ikan tu semua dengan ulam- ulam tu. bungkus dengan daun pisang lepastu kukus lah sampai ikan tu agak- agak dah sampai masa dia nak masak kan :p

sumber : Kwemwe

patutla nama botok sebab ulam kan buat kite awet muda. so sama function dengan botox la. tak pun botox yang tiru nama botok. baik la korang makan botok ni daripada cucuk botox hihi


tu dia. haha kalau tengok yela takut kot. rasa la dulu
apa guna Don't judge the book by its cover hihi

4 comments:

teciq said...

sy suke botox..hehehe ^^

ain azmi said...

yeke yeke ? yeaaay hhehe

MFI said...

tu ulam pucuk ubi kan..masak lomak pon sodap tu..

ain azmi said...

uih sodap ni. lapo eden